vrijdag 6 juni 2014

De brief wisseling.

Het is niet mijn stijl om prive mails openbaar te maken, maar er zijn grenzen die mij er toe dwingen dit te doen in belang van het ras de SWH. Er is 14 jaar dag en nacht met Coby en mij en bezielde liefhebbers geknokt om het PRA terug te dringen, veel energie/tijd/geld/emotie heeft dat gekost, en dat is in een klap teniet gedaan door een niet vrij gegeven teef te gebruiken door personen in eigen kring. Ik houd het nu hier bij maar Ik ben hier nog niet klaar.


 

Bertus,
Het klopt dat Wizo de ex nvswh teef Noura heeft gedekt en dat ze drachtig is. Het klopt ook dat Noura een evco uitslag voorlopig niet vrij heeft. Na overleg met een aantal personen hebben we besloten de dekking toch te laten plaats vinden. Ik vind het heel jammer dat je weer van alles op internet aan het gooien bent, zonder dat je het hele verhaal weet en dat je weer van alles aan elkaar aan het koppelen bent, wat niet aan elkaar hoort.
 .M.

Bertus schreef.

Nu zou ik graag willen weten wat jij bedoeld met dat je weer van alles aan elkaar aan het koppelen bent, wat niet aan elkaar hoort. De zin-regel van jou.. Na overleg met een aantal personen ...  ik  weet door de naar mij toe gestuurde mails wie die personen zijn, en die hadden beter moeten weten. Ik ben nog netjes geweest, maar Coby en ik zijn er kapot van, waar wij jaren voor gewerkt hebben v/a 1998 tot en met heden zoals  schrijven/praten/spiegelen in Duitsland/BelgiĆ«/Nederland/ingrijpende ERG’s. Allemaal om zo gezond mogelijk te fokken en proberende PRA er uit te krijgen of althans zoveel mogelijk verminderen, het is allemaal voor niets geweest.

Hier wordt onze kennelnaam en alle namen van nakomelingen van Solo/Amber en dek reuen,door de PRA drager  kinderen van Wizo te grabbel gegooid, en  gaat hun dragerschap als een olie vlek door heel het wolfhonden bestand. En vooral om dat alle pups nu buiten de NVSWH zijn,  om dat je schrijft EX NVSWH’s teef.

 Met deze minderwaardige smoes moet je dus bij mij niet aankomen met de zin  ...zonder dat je het hele verhaal weet . Jullie hebben een niet PRA vrij gegeven teef gebruikt Je wil mij toch niet wijs maken dat de dierenarts Annemarie Verbruggen gezegd heeft, Ohh het is niets bijzonders jullie kunnen gerust met de teef fokken want het is absoluut geen PRA.

.M.!!! dit geloof je toch zelf niet.  Ik vraag mij werkelijk af wat de eigenaars van Noura en .C. jullie beide wijs gemaakt hebben om toch deze dekking te doen. Heb jij en .F. eigenlijk wel de ECVO uitslag in handen gehad of gelezen bij de Raad van Beheer, zo ja, dan begrijp ik er uit dat jij en .F. totaal niets snappen van PRA.  Deze ECVO beschrijving van Noura is een 100% beschrijving van een PRA lijder. Het is precies de zelfde beschrijving als al onze officiĆ«le PRA lijders en die ik verder gekend hebt

 ...Retina degeneratie (PRA) VOORLOPIG NIET VRIJ. Commentaar, Retina OS (Linkeroog)korte-dunne bloedvaten hyperreflexie en doffe... l. lucidum (groene lichte gedeelte netvlies wat in de avond oplicht als er licht op schijnt), OD(rechteroog) dunne bloedvaten.

 Er zijn verschillende wolfhonden eigenaars benaderd door de eigenaars van Noura, ik heb er mails van. Er was er een die vroeg om de ECVO papieren, Ze hoorde gelijk niets meer van eigenaars Noura.

Ik hoop dat jullie het lef en fatsoen hebben om met Noura naar het ECVO panel te gaan over plm 5 a 6 maanden, begrijp goed .M., het is standaard dat als de oogarts een PRA beeld waar neemt dat ze bijna altijd voorlopig niet vrij vermelden. Je moet dan plm 6 maanden later terug komen het zij bij die arts of panel, maar om officieel vrij te krijgen of uit slag definitief PRA lijder die gaat dan altijd via het panel.

Jullie moeten je eigen schamen, je weet dat wij 4 lijders hebben gehad, en dat ik contacten met de beste oogartsen in de wereld heb gehad. En dat ik met vele anderen tot op het bot uit gezocht hebben dmv onderzoekingen wat het is bij de NVSWH. Had je nou echt niet met ons kunnen overleggen

Zolang er beschrijvingen zijn van hyper of verhoogde reflexie bij de NVSWH dan is het PRA!!!!!! niets meer en niets minder, ja!! en dan nog verdunde en korte bloedvaten, duidelijker PRA beeld kan je toch niet krijgen.

Dus wat .C. bedoeld met Teef bij NVSWH is vreemd,niet echt grote kanshebber. is voor mij een raadsel. Mijn discusie met .C. op 26 april jongstleden op facebook ben ik toch heel duidelijk over hyperreflexie enz. De tekst van de ECVO Noura is toch over duidelijk. En .C. weet dat beter dan wie dan ook. Maar jullie worden bedankt voor het ras ziek te maken. Ik heb in de jaren 90 gezegd en geschreven de NVSWH gaat ten onder aan de PRA. En dat gaat nu ook gebeuren. Niet te hopen dat Wizo een drager is. Jullie zijn de eigenaar, en jullie worden de zondebok, begrijp goed, ik breng het openlijk naar buiten. Maar dit circuleert al een tijdje intern door de wolfhondenwereld, en .C. wast haar handen in onschuld.

Het gaat jullie goed, maar ik begin nu pas, ik zal mij 100% inzetten om de schade te beperken voor het ras ivm erfelijke blinden honden.  Uit mails. Ik geloof dat ik 26 april toch behoorlijk duidelijk met.C. was. Maar ze heeft er geen leergeld uit getrokken. Ze was helemaal geobsedeerd om te fokken met een NVSWH teef, en misschien om er een teef  uit te nemen, maar ja!! wel riskant met .K.  Wizo heeft door jullie doel gericht een PRA lijder gedekt, erger kan gewoonweg niet om dat het GEN nog niet gevonden is. Hartelijk dank hier voor en fijn jullie vertrouwen om ons van begin af aan er buiten te houden en zelfs niets zeggen met ontmoeting .F. bij ECVO arts Gerlinde in Belgie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten