maandag 14 mei 2012




Het is alweer bijna 20 jaar geleden.




Hier boven de laatste foto van Idorh waar hij nog met moeite overeind kon staan met Katja.Vier maanden later was hij dood.
We hebben hem toen laten onderzoeken, en foto's laten maken.
De arts kon niets vinden, en ik kreeg een verwijskaart voor dr V.H in de kliniek Oisterwijk.
waar ook een afdeling ECVO oogonderzoek is.
Ze konden niets op de foto's ontdekken.
De arts vertelde dat Idorh geen pijn had en dat zijn achterhand verlamming alleen nog erger kon worden.
Het kwam er in het kort op neer hij had nog maar kort te leven.
Ik nam nog maar gedeeltelijk op wat de arts zei.
Ik weet wel dat hij verder aan het praten was en Latijnse benamingen gaf, maar ik nam het niet meer in mij op.
Ik was er helemaal kapot van dat de zo trotse Idorh nu zo'n wrak met achterlijf dat er bij hing, binnenkort zou sterven.

Toen wij Idorh moesten laten inslapen heb ik het vermeld in het clubblad van de NVSWH.



Ik had geen verklaring wat hij mankeerde en verzon maar wat voor de buitenwereld en vertelde iedereen en schreef in het clubblad dat Idorh een verschoven werveltje had of iets dergelijks.

 
Een of twee jaar geleden heb ik contact met de arts in Oisterwijk gezocht en vroeg de gegevens op van Idorh. Hij stuurde mij deze mail.


Geachte heer Strijk,
In verband met uw navorsingen van het degeneratieve myelopathie gen van Idorh, kan ik u melden dat het niet is vast te stellen of hij dat bewuste gen ook had. Wel klopte de verschijnselen die Idorh toen had met deze aandoening. U hebt toen besloten geen nader onderzoek te doen en is dus niet met zekerheid vast te stellen waardoor de verlamming is ontstaan, maar het paste wel bij DM.

Met vr. gr. H. van H.
Dus omdat ik 20 jaar geleden geen MRI scan had laten uit voeren, kan ik nooit zeggen dat het DM is, maar ook niet dat het NIET zo is!
Gr Bertus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten