maandag 28 oktober 2013

Nieuw AVLS clubblad.


Het is echt een goed blad.

Er worden veel leerzame zaken in behandeld, en mooie foto's.

Absoluut geen zelfverheerlijking, en erg leuk de ervaringen van fokkers.

Walter en Conny ken ik al jaren, en wat zij beschrijven is geen woord van overdreven of gelogen.

Ik was lid in 1980 of 1981 tot 2001 bij de NVSWH. Ik ben mij pas gaan afzetten tegen deze RV toen ik van een oud lid vernam in 1998 dat ze een bewezen draagster van PRA hadden in gezet met de fok, en heel herkenbaar wat Walter en Conny hebben mee gemaakt om geen lid bij de oude NVSWH te worden, ik denk dat veel oudleden zich daar ook in herkennen bij die oude sekte. Ik weet niet of de nieuwe NVSWH het nu kunnen redden met wat het oude groepje aangericht heeft met het ras onvruchtbaar te maken en te laten uitsterven. Men kan wel wekelijks A-viertjes volschrijven uit rancune en iedereen onderuit halen en mensen belachelijk maken, dus een soort beste stuurlui staan aan wal. Maar het gaat toch om de kerngezonde raszuivere SWH's  van het groepje, en die is aan het uitsterven. Dat klopt toch niet wat Frits verteld en schrijft CITAAT....en allemaal  door de unieke gecentraliseerde fokkerij die ver over de lansgrenzen allom bewonderd wordt en een voorbeeld is voor de algehele kynologische hondenwereld. Het is inderdaad wel uniek om op die manier een eind te maken aan de kerngezonde en raszuivere SWH. Ik hoop dat de nieuwe NVSWH het nog kunnen redden van de puinhoop die het groepje Barend/Weetjes/Lawanda/ Of te wel Ruud/Magda/Diny /enz er van gemaakt hebben in hun tijd. Dit anonieme groepje redden het niet door dag en nacht alles uit te pluizen en mensen proberen te betrappen op schrijffouten en voor schut te zetten ivm  hun levensstijl. Ze zijn uit de NVSWH en hebben zelf nog maar een handje vol wolfhonden, en mogen over een paar jaar in NL niet meer fokken ivm dat hun honden die in NL zijn ingeschreven dan te oud zijn. nou die hebben het dan knap gedaan. Het moet gaan om het ras zoals het er nu voor staat bij het groepje Magda en Ruud enz  om het te redden. . en niet om jarenlang wekelijks mensen onderuit te halen. Hier bij nog een link over  PRA.  Oogonderzoek SWH's.
Gr Bertus.

Nog een keer voor alle duidelijkheid,Ik kom hier niet meer op terug, en wat Magda/Ruud/Diny/consoorten alias Barend/weetjes/Lawanda verder schrijven ga ik niet meer lezen, en houd het bij deze afsluiting hier boven in het geel. Verder wil ik mijn blog hier niet aan bevuilen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten