zaterdag 14 december 2013

Nieuw bloed.

Jammer dat men zich alleen maar spits op de koude nuchtere stambomen. Men moet verhalen en wat de ogen zien niet 100 % uitsluiten. Ik zelf draai v/a de jaren 50 tot heden mee met de honden en afstamming van Leen Saarloos. Ik heb wat zien komen en gaan. Ik wil niet zeggen dat het slecht is geweest het ander bloed in het verleden en nu nog steeds buiten de NL Verenigingen om. Ik ben er voor mij zelf van overtuigt dat in veel takken de nieuwe Duitse herder/Malamute/ Tsjech/de Noorse Skog afstamming waar zeker nieuw wolfbloed in zit en misschien er bij nog een ander hond. Ik en vele andere hebben (volgens boekje)Saarlooswolfhonden gezien op tentoonstellingen uit Frankrijk die niet op een Saarloos of Tsjech of Skog honden leken. Ik weet zeker dat mensen die al een tijdje mee draaien ivm afstamming of fokbeleid heel goed weten dat ik gelijk hebt. Waarom schrijf ik dat nu ineens!!! Ik heb dit mondeling en schriftelijk al eerder vermeld, en verder liet ik het maar zo. Maar ik werd vanavond door mijn zus opgebeld, ze vertelde dat de dochter van haar man uit zijn eerste huwelijk, over 2 weken een pup krijgt uit Duitsland waar van de afstamming een Saarlooswolfhond en witte herder is, er zou ook een stamboom van zijn. Nou, ik ben benieuwd hoe de ouders er uit zien en de afstamming. Ik denk dat de voorstanders ipv koppig en halstarig de zinnen op nieuw bloed hebben gezet ze maar eerst is buiten NL moeten gaan rond kijken wat er rondloopt voor dat er maar gedacht wordt aan outcross, en dan bedoel  ik oa Rusland (Oostbloklanden)/Finland (Scandinavische Landen)/Frankrijk/Duitsland/ en zelfs toch ook NL. Variatie van bouw en kleur en karakter is er genoeg. En zolang als er wolvenbloed in zit zal er nooit van zijn leven de zelfde loopsheid en dekkingen en nesten zijn als evt de Duitseherder. Onze wolf natuurhonden blijven op fokgebied grillig. Voor PRA of een andere ziekte uit te sluiten heeft een ander ras geen zin, het is zelfs nog bloedje link wat evt aan onbekende ziekte of gedrag in dragerschap in nieuw bloed kan zitten. Voor de goede orde, ik reageer door de vermelding van mijn zus, dus er is al een populatie witte herder keer SWH, en daar wordt niet geheimzinnig over gedaan. Nogmaals voorstanders voor nieuw bloed, wees eerlijk er zit al van alles in, en doet eerst goed je huiswerk en maak een staat dmv foto's/ vergelijk stambomen met hoe ze er uit zien/geruchten wat er wereldwijd rondloopt met de vermelding SWH.
Gr Bertus.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten