maandag 28 januari 2013

Hier zijn we weer.


Zo! Hier zijn we weer.
Onder dit artikel wat foto's.
Ik ben ook een fanatieke Rolling Stones fan v/a 1963. Daar heb ik mij de laatste maanden leuk mee bezig gehouden.
Niet te geloven november/december 2012, de Stones 5 shows…

Ze bestaan 50 jaar, ze zijn zelf rond de 70 jaar oud, en gaven een show van plm 2 uur.
Het was geweldig.

Als ik nu in mijn gedachte naar 1963 gaat, dan zie ik nog duidelijk het tijdsbeeld voor me.
Wij woonde in de Aegidiusstraat Rotterdam, aan de zijde van de Oudedijk.

Het was toen gewoon vooroorlogs, we hadden geen geiser of douche. Wij moesten jong en oud in een teiltje met water, wat warm gemaakt werd met heet water uit een fluitketel. En in de winter hadden wij een kolenkachel.
Ik zie die mannen nog al die houten trappen op klimmen met een zware zak kolen op hun schouder om die te lossen op een plek op de zolders. ze zagen er pikzwart uit. Melk en groenteboer kwamen nog met paard en wagen. Elk klein stukje straat had winkeltjes, oa kleine waterstokertje, die verkochten van koekjes tot kolen groente fruit enz. Ik heb toen ook nog voddenboeren meegemaakt met houten zware handkarren en houten wielen.  In dat jaar ging ik ook als 15 jarige de wildevaart op. Soms was ik maanden van huis, en toen der tijd kon je niet bellen op zo’n groot zeeschip. Wel een telegram en dat ging via morseseinen (piep geluidjes). Ja, en toen bestonden de Stones al en nu 50 jaar later spelen ze de zalen nog plat.
Mooi, ik heb weer wat leuk video en audio werk van de oude mannen. Nu is het weer tijd voor de wolfhond. Gelukkig zijn het viertal uit Valthermond (Barend)uit de NVSWH en ze zullen wel blèren langs de zijlijn, maar daar ga ik geen tijd meer aan besteden.
Nog even op het blog van Johan gekeken, http://saarlooswolfhondenweblog.wordpress.com en zag iets interessants over vogels die tegen glas op vliegen. Een mooi stukje. Ik ben vanmiddag wat foto’s gaan maken van  glaswanden waar ze stickers op plakken.
Ik heb ook wat foto’s gemaakt van een rijtje bomen die er al 70 jaar stonden, en vandaag gerooid werden. Een er van was de plasboom van Arko. Hij zal vanavond wel raar op staan kijken.

Gr Bertus.


Dit is een mooi systeem, de vogels vliegen door de roofvogel niet tegen het glas op.



Zo was het ons uitzicht.




En nu is het zo, ach! Arko zal zijn boom wel missen.



Foto aan klikken (video)

2 opmerkingen:

  1. Kale boel geworden aan het dijkje.... komt er nog nieuwe aanplant? Ik weet niet of Arko het wel zo lang kan ophouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai.

    Hahaha, ze hebben nu de overgebleven stronken vermalen.
    Er liggen nu 12 grote hopen zaagsel, en daar gaat meneer boven op zijn behoefte doen.

    Ze zijn verplicht nieuwe bomen voor terug te zetten.
    Ik ga proberen er een tamme kastajeboom tussen te krijgen.
    Gr Bertus.

    BeantwoordenVerwijderen