zondag 15 juli 2012

Singapore, dit keer is heel wat anders.

In begin 2000 ben ik met mijn schoonmoeder een maandje naar haar broer en schoonzus geweest in Nieuw-Zeeland.
In Singapore was  een tussenstop. Daar hebben wij via reisburo een dagje met hotel van laten maken.
Mijn bedoeling was om veel video's (VHS banden)te maken, en mijn schoonmoeder foto's.
Tot mijn schrik met de terug reis in Nederland kwam ik er achter dat mijn schoonmoeder in Singapore geen enkele foto had gemaakt. Ook niet veel van N-Z. Gelukkig brak het digitale tijdperk in de loop van de jaren door, en was het mogelijk om de VHS banden op DVD en computer te zetten. En daar van uit bestand de mogelijkheid om beeldjes stil te zetten en op te slaan als foto's.
Het waren al gebruikte banden toen der tijd en alles is niet erg scherp.

Maar ik kon er toch een leuke serie van maken en op papier zetten.
Het leuke is dan, je ziet veel meer op een foto, met video ga je snel voorbij met bepaalde onderwerpen.
Nu zat ik vanavond op afbeeldingen van Google te kijken over de buurt waar ik geweest was in Singapore. Toen zag ik een bekend straatje waar ik toen in wandelde en mijn schoonmoeder mij filmde.
Het is niet te geloven hoeveel er veranderd is in plm 8 a 9 jaar.

Ik heb het meer gedaan op forums de videobeelden met de huidige foto's te plaatsen. Nu ik dit straatje zag leek het mij leuk het op mijn blog ook te plaatsen.
Gr Bertus,





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten